چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لزوم توجه به تولید با کیفیت، درکنارحمایت از تولید داخلی

  • کد خبر: ۱۴۴۴۵۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
لزوم توجه به تولید با کیفیت، درکنارحمایت از تولید داخلی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: علت اصلی ورود سازمان صمت به حوزه مبارزه با کالای قاچاق حمایت از تولیدکنندگان داخل است.

 به گزارش شهرآرانیوز، امیر رضا رجبی ، رئیس سازمان صمت استان، در حاشیه همایش منطقه‌ای مبارزه با کالای قاچاق در گفت وگو با شهرآرانیوز درباره مبارزه با قاچاق کالا و تمهیدات در نظر گرفته شده در این سازمان گفت: مهمترین برنامه‌ای که وزرات خانه در ورود به موضوع مبارزه با قاچاق کالا دارد حمایت از تولید داخل است. ما تولید کنندگان خوبی در حوزه‌های مختلف داریم که سرمایه گذاری در بخش تولید می‌کنند وتجهیزات بروز استفاده می‌کنند که معادل آن افراد سودجویی وجود دارند که با قاچاق کالا این فرایند را به هم می‌زنند و میان برمی زنند و کالا را قاچاق می‌کنند.

به گفته وی، علت اصلی ورود سازمان صمت به حوزه مبارزه با کالای قاچاق حمایت از تولیدکننگان داخل است بر همین اساس با هماهنگی خود تولیدکنندگان فرایندی تنظیم شده است و گروه‌های کالایی تعریف شده است و بر اساس آن کد شناسه و کد رهگیری می‌گیرند و هر تولید کننده برای اینکه درچرخه عرضه شفاف، در بازار رسمی عرضه کالا داشته باشد. مکلف است این کد شناسه و رهگیری را داشته باشد.

رجبی اضافه کرد: کالا در عرضه چرخه تولید و عمده فروشی و عرضه و خرده فروشی در سامانه جامعه تجارت قابل رهگیر ی است و بخشی از آنکه در انبار است در چارچوب سامانه انبار‌ها کنترل می‌شود.
وی افزود: هر کالایی که به جز این چرخه وارد بازارعرضه شود کالای قاچاق است که بر اساس سامانه‌ای که موجود است قابل ردیابی است.

رجبی در پاسخ به این سوال که ورود برای کالا‌ی با کیفیت به کشور چگونه باز شود که تولید کننده ترغیب به کالای داخلی با کیفیت شود گفت: وظیفه ما تامین مایحتاج کالا‌های غیراساسی است. در سایر کالا‌ها بحث تامین و نظارت را داریم. ما برای برخی کالا‌ها اجازه واردات رسمی داریم و منعی وجود ندارد و کد رهگیری چه برای تولید کننده و چه وارد کننده رسمی هر دو داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خرسان رضوی یادآورشد: سیاست‌های کلان است که تعیین می‌کند بسته به شرایط کدام گروه کالایی وارد شود و اینکه نیاز داخل تامین شود در هیات دولت تصویب می‌شود. ما به عنوان مجری آنچه که قرار است وارد کشورشود کد رهگیری و شناسه به آن‌ها داده می‌شود. در کل دنیا بحث جلوگیری از واردات برای تقویت کالای داخلی مطرح است و تنها این موضع در ایران نیست همه کشور‌ها در بحث حمایت تولید داخل با کسی تعارف ندارند.

وی تا کید کرد: بحث کیفیت هم قطعا مهم است، اما تعادل بین این‌ها باید همیشه برقرار باشد. برای مثال در بحث لوازم خانگی واقعا کیفیت‌های محصولات داخلی مطلوب است و قابل رقابت است. ممکن است سلیقه‌ها فرق کند، اما به صورت عام کیفیت لوازم خانگی داخلی در حد مطلوب است. در بحث خودرو هم سیاست‌های کلانی که در کشور گرفته شده، مطرح است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->